Maksymalna wydajność

DNA – Massey Ferguson poprzez nową serię 5700SL kontynuuje ustawiczny rozwój wielokrotnie nagradzane dziedzictwo swoich poprzedników w segmencie mocy 100-130 KM.

Massey Ferguson serii 5700SL oferuje stylowy i elegancki design, najlepszą widoczność z kabiny na rynku dzięki ściętej masce i nowej dobrze przeszklonej kabinie. Wydajny układ napędowy gwarantuje wysoką moc generowaną z 4-cylindrowych silników AGCO Power o bezkonkurencyjnie niskim zużyciu paliwa, zaś najnowsze zaawansowane technologie na pokładzie, w tym Auto-Guide™ 3000 – system automatycznego naprowadzania, nowa inteligentna deska rozdzielcza, najwyższy poziom komfortu – to wszystko pomoże Ci skoncentrować się na zadaniu i wykonać je szybko i sprawnie.

Massey Ferguson 5713 SL został Laureatem tytułu Tractor of the Year 2016 w kategorii Best Utility, czyli ciągnika uniwersalnego. Nagroda została wręczona na międzynarodowej wystawie maszyn rolniczych Agritechnika 2015 w Hanowerze.

Sędziowie nie mieli żadnych wątpliwości co do decyzji, który ciągnik jest najlepszy. Chwalili kompaktowe wymiary ciągnika, 4-cylindrowy silnik AGCO Power o pojemności 4,4 litra, który bez utraty mocy spełnia najnowsze normy emisji spalin Stage IV/Tier 4. Wysoka wydajność ciągnika, niskie koszty utrzymania, duży prześwit i widoczność utwierdziły jury w przekonaniu, że ciągnik zasługuje na najwyższą nagrodę.

Zastosowana technologia w ciągniku MF 5713 SL tzw. „wszystko w jednym” ma na celu dokładne wymieszanie spalin i płynu AdBlue. Wykorzystywany jest tutaj specjalny system wirowania, gdzie spaliny mieszane są razem z roztworem AdBlue. System SCR i DOC zwarte są razem w kompaktowy zespół, który znajduje się z prawej strony kabiny.

Dostępne modele:

Silnik AGCO Power o 4 cylindrach oraz 4,4 litra pojemności napędza wszystkie modele Massey Ferguson serii 5700 SL i dostarcza moc od 100 do 130 KM. Motor posiada zaawansowany moduł elektroniczny współpracujący z układem Common Rail, który w połączeniu z czteroma zaworami na każdy z cylindrów pozwala efektywnie zarządzać procesem spalania by optymalnie wykorzystać każdy gram paliwa.

Prosta konstrukcja bezobsługowego katalizatora DOC w połączeniu z selektywnym układem redukcji zanieczyszczeń trzeciej generacji (SCR) pozwała spełnić nawet najostrzejsze normy emisji spalin.

Technologia Common Rail gwarantuje zawsze dostępną wystarczającą ilość paliwa niezależnie od prędkości obrotowej silnika lub jego obciążenia, optymalizując w ten sposób osiągi, gdy obciążenie się zmienia.

Charakterystyka układu SCR umożliwia zoptymalizowanie spalania, co redukuje o około 15% generowanie ciepła. Kompaktowy układ chłodzenia pozwala na zmniejszenie zużycie energii potrzebnej do napędzania wentylatora, co umożliwia zmniejszenie temperatury i zyskanie lżejszego i bardziej efektywnego układu oraz nie przesłania pola widzenia.

Trwałość wyposażenia układu SCR jest taka sama jak silnika, układ nie wymaga przeprowadzania czynności konserwacyjnych. Można powiedzieć że działanie układu SCR jest prawie niezauważalne przez operatora ciągnika.

Wszystkie modele z serii MF 5700 SL są dostępne z przekładniami napędowymi Dyna-4 lub Dyna-6.

Przekładnie napędowe Massey Ferguson są znane ze swojej wyjątkowej niezawodności i gładkiej zmiany przełożeń. Są łatwe do sterowania bez użycia pedału sprzęgła poprzez dźwignię Power Control umieszczonej po lewej stronie kierownicy i dźwigni zmieniającej przełożenia, umieszczonej na prawej konsoli lub praktycznym joysticku do sterowania ładowacza czołowego.

Nowa funkcja “sprzęgła z pedału hamulca” jest standardem dla obu wersji (Dyna-4 lub Dyna-6). Wystarczy wcisnąć pedał hamulca by automatycznie załączyło się sprzęgło. Kierowca jest zwolniony z konieczności częstego wciskania pedału sprzęgła, co również poprawia wydajność i komfort. Jest to szczególnie korzystne przy operowaniu ładowacza czołowego.

Przekładnia “Dyna-4” Massey Ferguson 5700 SL

Imponujące osiągi i efektywna konstrukcja przekładni napędowej Dyna-4 oferuje niezrównaną wydajność, kontrolę i komfort . Wytrzymała przekładnia napędowa Dyna-4, stosowana w całej serii ciągników jest coraz silniejsza.

Przekładnia napędowa Dyna-4 jest łatwo obsługiwana i kontrolowana dzięki unikalnemu rozwiązaniu Massey Ferguson: za pomocą dźwigni Power Control, umieszczonej po lewej stronie kierownicy i dzięki dźwigni zmieniającej przełożenia, umieszczonej na prawej konsoli. Wszystkie funkcje przekładni napędowej mogą być łatwo kontrolowane bez konieczności wciskania pedału sprzęgła . Wszystkie informacje o wybranym zakresie przełożeń i o przełożeniu Dynashif są odczytywane z deski rozdzielczej. W celu zapewnienia sprawnego działania przekładni w standardzie wyposażenia znajduje się także funkcja Speddmatching.
Podczas zmiany zakresu, funkcja Speedmatching automatycznie dobiera najbardziej dopasowane do prędkości jazdy ciągnika przełożenie Dynashift (półbieg) przekładni napędowej Dyna-4.

Przekładnia “Dyna-6” Massey Ferguson 5700 SL

Dynamiczne osiągi są uzyskiwane w połączeniu z przekładnią napędową Dyna-6. Odtąd ta przekładnia napędowa Semi – powershift, której niezawodności nie trzeba już udowadniać, jest jeszcze bardziej przyjazna w obsłudze.

Najlepsza z Dostępnych na rynku, przekładnia napędowa Dyna-6 łączy bez wysiłkową obsługę wraz z całkowitą efektywnością, aby umożliwić operatorowi przeżycie nadzwyczajnego doświadczenia.

Przekładnia napędowa Dyna-6 proponuje państwu wszystkie podstawowe funkcje, takie jak obsługiwana lewą ręką dźwignia przekładni nawrotnej Power Control AutoDrive, obsługa prawą ręką, Speedmatching i progresywne uruchamianie przekładni nawrotnej. Od teraz przekładnia jest dostępna z systemem Engine Power Management.

Dyna-6 jest standardowo wyposażona w tryb Eco, który optymalizuje prędkość obrotową silnika do maksymalnych prędkości jazdy i sprawia, że prowadzenie ciągnika jest cichsze a zużycie paliwa mniejsze.

Środowisko pracy, w którym czujesz się dobrze

Ergonomia – wszystko, czego potrzebujesz znajduje się w odpowiednim miejscu. Seria MF 5700 SL posiada duże szeroko uchylne drzwi zarówno z prawej jak lewej strony ciągnika, ergonomicznie rozmieszczone stopnie z pełną regulacją pierwszego stopnia minimalizują wysiłek wchodzenia do kabiny. Nowa wszechstronna deska rozdzielcza zapewnia przejrzysty przegląd wszystkich niezbędnych danych operacyjnych, podczas gdy intuicyjnie umieszczone, łatwo dostępne elementy obsługowe takie jak przełączniki zapewniają optymalną łatwość obsługi.

Działać skutecznie – Kabina z panoramicznym widokiem, amortyzowanym regulowanym fotelem operatora zwiększa wydajność, oszczędność czasu i wyróżnia się na tle konkurencji.

Wybór wysokości kabiny i dachu umożliwia dopasowanie przez Państwa ciągnika do wysokości posiadanych budynków i specyficznych wymagań. Kabina standardowa posiada płaską podłogę i w połączeniu z standardowym dachem oraz układem amortyzacji gwarantuje najwyższy poziom komfortu. Kabina obniżona ma taką samą wysokość, ale jest zamontowana niżej, dzięki czemu wysokość całkowita jest mniejsza i ciągnik może wjechać do niższych budynków.

Essential” lub “Efficient” – jak chcesz! Dajemy Ci możliwość wyboru w zależności od konkretnych potrzeb pożądanego poziomu komfortu i wyposażenia.

ESSENTIAL – prosty i intuicyjny design ułatwiający obsługę

Essential to podstawowy pakiet wyposażenia ciągników MF serii 5600, ale nic nie jest w nim podstawowe. Posiada wszystkie najważniejsze elementy jakich można spodziewać się w ciągniku Massey Ferguson a sterowanie jest łatwe i intuicyjne. Łatwość obsługi i uniwersalność sprawiają, że żadna praca nie stanowi przeszkody.

Dostępny we wszystkich ciągnikach MF 5700SL. Intuicyjne rozmieszczenie przyrządów zapewnia najwyższą wydajność w każdym czasie i we wszystkich pracach. Podstawowa konsola obsługowa w kabinie posiada wszystkie najczęściej używane przyciski i przełączniki. Każdy przyrząd jest jasno określony i ergonomicznie umieszczony, zapewniając w ten sposób szybki i łatwy dostęp. Na prawym słupku umieszczono rzadziej używane przełączniki oraz włączniki świateł roboczych i stacyjkę.

EFFICIENT – ergonomia i łatwa obsługa

Dzięki kluczowym elementom zapewnia zwiększoną produktywność. Ta wersja wyposażenia pozwala operatorowi pracować szybciej, bardziej komfortowo i z większą dokładnością.

Ciągniki z fabrycznymi mocowaniami do ładowacza czołowego mogą być wyposażone w elektroniczny joystick wielofunkcyjny wbudowany w podłokietnik. Poza sterowaniem ładowaczem i przekładnią, joystick ten może służyć również do obsługi tylnych zaworów hydraulicznych lub przedniego podnośnika.

Opcjonalny terminal Datatronic 4 jest wygodnie umieszczony i posiada kolorowy wyświetlacz 7”. Jest on w pełni regulowany dzięki czemu operator może ustawić sobie swoje preferencje. Datatronic 4 przedstawia ważne informacje o ciągniku, pamięciach i pracach oraz oferuje banalnie proste sterowanie sekwencjami na uwrociach. Terminal ten jest kompatybilny z sygnałem ISOBUS i może przedstawiać obraz z kamery.

ESSENTIAL z kabiną panoramiczną

Ciągniki MF serii 5700SE z kabiną panoramiczną zapewniają nieograniczone pole widzenia na prawą stronę w celu uzyskania bezpieczeństwa i wydajności podczas pracy z maszynami pracującymi z boku. Szeroka, jednoelementowa szyba wykonana z poliwęglanu jest niesamowicie twarda i chroni operatora przed odłamkami, które mogą być wyrzucone przez maszynę pracującą na poboczu. Specjalna powłoka chroniąca przed zarysowaniem oraz dedykowana wycieraczka i spryskiwacz dbają o zachowanie dobrej widoczności we wszystkich warunkach.

Dla władz lokalnych i do pracy na drogach, kabina może być wyposażona w dodatkowe uchwyty i okablowanie do sygnalizacji i oświetlenia ostrzegawczego. W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat ciągników Massey Ferguson z kabiną panoramiczną i ich wyróżniających się cech, prosimy skontaktować się ze Sprzedawcą maszyn Massey Ferguson. Więcej informacji znajdą Państwo również w prospekcie dotyczącym maszyn Massey Ferguson do zastosowań komunalnych.

Uwolnij potencjał – układ hydrauliczny i WOM

Kluczem do niezawodności ciężko pracujących maszyn jest wybranie takiego ciągnika, który spełnia wymagania nowoczesnych maszyn i narzędzi oraz wykorzystuje ich pełny potencjał w wielu pracach rolniczych. Ciągniki rolnicze MF serii 5700SL charakteryzują się dużym udźwigiem tylnego podnośnika, wydajnym układem hydraulicznym i dającym pełną swobodę działania napędem WOM.

Tylny podnośnik został specjalnie zoptymalizowany do wielkości ciągnika. Oferuje on imponujący udźwig aż do 5 200 kg, co oznacza, że może z łatwością podnieść nawet ciężkie maszyny. W pełni regulowane wieszaki oraz wytrzymałe stabilizatory zapewniają prawidłowe zamocowanie i ustawienie maszyn zawieszanych jak i półzawieszanych.

Zewnętrzne przyciski obsługowe do podnoszenia / opuszczania tylnego podnośnika zostały umieszczone na prawym i lewym błotniku.

Najnowszy układ EHR zapewnia precyzyjne i elastyczne sterowanie funkcjami tylnego podnośnika, zapewniając precyzyjną kontrolę głębokości pracy maszyn oraz wysokości ich zawieszenia. Obsługa jest przeprowadzana za pomocą specjalnego pokrętła i prostego panelu, które zapewniają wygodną i prostą kontrolę tylnego podnośnika. Użyteczna funkcja aktywnej kontroli w czasie transportu wchodzi w zakres standardowych funkcji. Pokrętło układu EHR zostało umieszczone specjalnie po prawej stronie operatora, aby zapewnić szybki i łatwy dostęp, umożliwiając precyzyjną kontrolę głębokości pracy oraz podnoszenia i opuszczania tylnego podnośnika. Elektroniczny panel sterowania umożliwia prostą regulację funkcji tylnego podnośnika w celu uzyskania zwiększonej wydajności.

Obsługiwane funkcje:

• Pozycyjna/Mieszana “Intermix”/Siły uciągu – dla precyzyjnej pracy z każdym typem maszyn.
• Kontrola szybkości opuszczania tylnego podnośnika – dla optymalnej wydajności i bezpieczeństwa, układ posiada również blokadę pozycji.
• Maksymalna wysokość podnoszenia – regulacja wysokości podnośnika umożliwia ochronę przegubowych wałków napędowych, zabezpiecza zarówno ciągnik jak i maszynę a także zmniejsza czas poświęcony na zawracanie.
• Funkcje Podnoszenia / Opuszczania / Wysokości / Głębokości – pozwalają na precyzyjne ustawienie i kontrolę tylnego podnośnika.
• Active Transport Control (ATC) – czyli układ aktywnej amortyzacji podnośnika w transporcie zapewnia wytłumianie wstrząsów i drgań tylnego podnośnika podczas transportu ciężkich maszyn zawieszanych dzięki czemu chroni ciągnik oraz poprawia komfort jazdy.

Przedni podnośnik

Mogą Państwo czerpać wszystkie zalety z mocy ciągników MF 5700SL, których wydajność można jeszcze zwiększyć poprzez kombinację maszyn zawieszanych z przodu i z tyłu. Przedni podnośnik jest integralną częścią budowy ciągnika, zapewnia mu kompaktowe wymiary mające duży wpływ na zachowanie dużej stabilności i zwrotności.

Dzięki maksymalnemu udźwigowi wynoszącemu 2 500 kg, przedni podnośnik poradzi sobie z łatwością i dużą precyzją ze wszystkimi nowoczesnymi maszynami. Ponadto wszystkie modele opcjonalnie mogą być wyposażone w elektroniczny joystick do sterowania przednim podnośnikiem.

Wysoka sprawność napędu WOM

Prosta budowa umożliwia uzyskanie maksymalnego przeniesienia mocy. Wybór prędkości obrotowej napędu WOM odbywa się elektrohydraulicznie. Przełączniki obsługowe zostały wygodnie umieszczone na słupku kabiny ciągnika.

Elektrohydrauliczna obsługa napędu WOM odbywa się za pomocą bezpiecznego 3-pozycyjnego przełącznika (On, Off i blokada/hamulec WOM). Standardowo na tylnym błotniku zamontowano również przyciski obsługowe służące do włączania i wyłączania napędu WOM. Ponad to:

  • Niezależne obroty 540/540 Eco/1000 w wyposażeniu standardowym.
  • Obroty WOM 540 Eco są osiągane przy obrotach silnika 1560 obr./min. dzięki czemu zużycie paliwa jest mniejsze a koszty eksploatacji niższe.
  • Elektrohydrauliczne przełączniki wyboru zapewniają optymalną wygodę dla operatora.
  • Przycisk STOP/START napędu WOM umieszczony na tylnym błotniku pozwala operatorowi bezpiecznie obsługiwać maszynę zaczepioną do ciągnika.
  • Automatyka WOM. Napęd WOM włączy się automatycznie w momencie opuszczania podnośnika i wyłączy w momencie podnoszenia.
  • Przedni napęd WOM dostępny jest w wyposażeniu opcjonalnym.

Ciągniki MF serii 5700SL zostały stworzone z myślą o pracy ładowaczami czołowymi MF serii 900. Perfekcyjne połączenie – obydwie maszyny są w pełni zintegrowane po montażu w jednej fabryce, dzięki czemu gwarantują osiągnięcie najwyższych celów.

Ciągniki MF 5700SL: cechy podkreślające przystosowanie do ładowacza:

  • Znakomita widoczność dzięki wąskiej desce rozdzielczej i ściętej masce
  • Niezwykła zwrotność i zwinność
  • Dwie wysokości kabiny i możliwość wyboru dachu: standardowy, Visio lub Slimline
  • Trzy możliwe układy hydrauliczne zapewniają niezwykłe ciśnienie, wydatek i szybkość działania
  • Dźwignia Power Control lub dźwignia w kształcie litery “T” służy do zmiany kierunku jazdy, zmiany przełożeń i wyboru pozycji neutralnej
  • Fabryczny joystick do sterowania ładowaczem służy również do obsługi przekładnia napędowej
  • “Sprzęgło w hamulcu” – wystarczy nacisnąć pedał hamulca aby przestawić przekładnię w pozycję neutralną
  • “Comfort-Control” – regulacja agresywności zmiany kierunku jazdy – od wolnego i delikatnego do szybkiego i dynamicznego
  • Ciągnik zamówiony z fabrycznymi mocowaniami do ładowacza czołowego – wystarczy zamontować wysięgnik i element roboczy

Joystick mechaniczny lub elektroniczny zapewnia:

  • Dodatkowy zestaw funkcji w wyświetlaczu Dot matrix
  • Ustawienie szybkości wysypywania i opróżniania łyżki*
  • Automatyczny wybór obrotów silnika w momencie poruszenia joystickiem*
  • Blokowanie/odblokowywanie sworzni ryglujących
  • Ustawienie wydatku oleju hydraulicznego*
  • Włączenie/wyłączenie amortyzacji wysięgnika
  • Przestawienie przekładni w pozycję neutralną za pomocą hamulca
  • Sterowanie 3-cią i 4-tą sekcją hydrauliki
    *Możliwe tylko z elektrozaworem do ładowacza

Szczególne cechy MF 5700SL ułatwiające pracę z ładowaczem czołowym

Nowoczesne rozwiązania technologiczne – AGCOMMANDTM

AGCOMMANDTM to perfekcyjne narzędzie do zarządzania flotą maszyn i ich monitorowania dla dużych gospodarstw, firm usługowych i dla każdego kto chce na bieżąco monitorować jego maszyny w trakcie pracy. Jako część projektu Fuse Technologies, może być zamontowany na szerokiej palecie maszyn w celu stworzenia kompleksowego i uniwersalnego systemu.

Dane z pracy maszyny są zbierane automatycznie, przesyłane bezprzewodowo i wyświetlane prawie na bieżąco na zabezpieczonej stronie internetowej – nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.

Konsola CCD – najważniejsze informacje zawsze w zasięgu ręki! Pozwala to na szybkie podejmowanie najlepszych decyzji, co ułatwia prowadzić skutecznie i efektywnie każde gospodarstwo.

Auto-Guide™ 3000 – automatyczny układ prowadzenia równoległego może być również obsługiwany przez Konsolę CCD. Nie ma konieczności montowania dodatkowego wyświetlacza, dzięki czemu widoczność z prawej strony jest lepsza. Taka integracja zmniejsza ponadto ilość potrzebnych kabli.

Udowodniono, iż układy automatycznego prowadzenia równoległego umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa aż do 12% podczas pracy w polu. Dlatego coraz więcej rolników jest zainteresowanych ich zastosowaniem. Auto-Guide™ 3000 to automatyczny układ prowadzenia ciągnika, którego dokładność może wynosić: 30 cm, 20 – 5 cm oraz 2 cm.

AGCOMMANDTM to perfekcyjne narzędzie do zarządzania flotą maszyn i ich monitorowania dla dużych gospodarstw, firm usługowych i dla każdego kto chce na bieżąco monitorować jego maszyny w trakcie pracy. Jako część projektu Fuse Technologies, może być zamontowany na szerokiej palecie maszyn w celu stworzenia kompleksowego i uniwersalnego systemu.
Dane z pracy maszyny są zbierane automatycznie, przesyłane bezprzewodowo i wyświetlane prawie na bieżąco na zabezpieczonej stronie internetowej – nie ma potrzeby instalowania specjalnego
oprogramowania.