Nowy koń pociągowy świata

Dzięki tej nowej i prostej gamy ciągników Massey Ferguson podjął koncepcję ciągnika poniżej 130 KM i ponowne zaprojektowane go od podstaw w celu zaspokojenia potrzeb obecnego i przyszłego rolnictwa.
W tym przedziale mocy, żadna inna marka na rynku nie oferuje tak rozbudowanej oferty parametrów technicznych, wyposażenia dodatkowego i akcesoriów, które mają na celu pomóc dostosować swój ciągnik dokładnie tak, jak jest to potrzebne do pracy rolniczej w każdym gospodarstwie.

Stworzyliśmy ciągnik, w którym wszystko, co wiemy jest rolnictwo. Dzięki nowej serii MF 5700, Massey Ferguson korzysta z najlepszych cech DNA swoich poprzedników, a także obecnych modeli i wciąż wyznacza kierunki w tym segmencie mocy. Urzeczywistnienie tych założeń powoduje, że każdy rolnik, we wszystkich częściach świata, możne doświadczyć technologii, na której można polegać, bo jest prosta, łatwa i niedroga. Podczas swojej długiej historii, Massey Ferguson uczynił znacznie więcej niż samo projektowanie, budowa i sprzedaż maszyn rolniczych – zapewnił rolnikom najlepszych możliwości pracy z narzędziem. Zapewnił najlepsze ciągniki na świecie.

Każdy element podwozia i konstrukcji nowego MF 5700 został zaprojektowany od początku na pustym arkuszu papieru – wszystko po to, by osiągnąć ogromną siłę i wydajność. Ta nowoczesna konstrukcja zapewnia wszechstronność, siłę, wytrzymałość i wyjątkową zdolność do pracy. Konstrukcja ciągnika zapewnia sprawną pracę z ładowaczami czołowymi dzięki stosunkowo niewielkim gabarytom, zwartej i wytrzymałej konstrukcji, zwrotności i potężnej hydraulice.

Znany z niezawodności, wytrzymałości i niskiego zużycia paliwa 4,4-litrowy silnik 4-cylindrowy AGCO Power stanowi serce nowej serii MF 5700. Silnik ten dostarcza od 100 do 110 KM.

Silniki stosowane w ciągnikach serii MF 5700 charakteryzują się wysokim momentem obrotowym w szerokim zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy jest osiągany już przy niskich prędkościach obrotowych silnika: 1500 obr./min. Wpływa to nie tylko jest niskie zużycie oleju napędowego, ale tak samo na mniejszy poziom hałasu.

Technologia Common Rail gwarantuje zawsze dostępną wystarczającą ilość paliwa niezależnie od prędkości obrotowej silnika lub jego obciążenia, optymalizując w ten sposób osiągi, gdy obciążenie się zmienia.

Od roku 2008 Massey Ferguson wraz z AGCO Power jest pionierem technologii SCR – najbardziej prostego, bezobsługowego rozwiązania zoptymalizowania spalania i spełnienia najtrudniejszych przepisów ustawodawstwa dotyczącego emisji spalin – i to bez utraty mocy i wydajności. Układ SCR jest montowany seryjnie do obu modeli – MF 5710 i MF 5711.

Charakterystyka układu SCR umożliwia zoptymalizowanie spalania, co redukuje o około 15% generowanie ciepła. Kompaktowy układ chłodzenia pozwala na zmniejszenie zużycie energii potrzebnej do napędzania wentylatora, co umożliwia zmniejszenie temperatury i zyskanie lżejszego i bardziej efektywnego układu oraz nie przesłania pola widzenia.

Trwałość wyposażenia układu SCR jest taka sama jak silnika, układ nie wymaga przeprowadzania czynności konserwacyjnych. Można powiedzieć że działanie układu SCR jest prawie niezauważalne przez operatora ciągnika.

W serii 5700 zastosowano nową, w pełni zsynchronizowana przekładnię, zapewniającą dwanaście przełożeń w przód i tył. Sześć przełożeń od 4-12 km/h jest dostępnych w najczęściej używanym zakresie prędkości roboczych, podczas gdy prędkość maksymalna wynosi 40 km/h.

Wybór odpowiedniej prędkości jazdy dopasowanej do określonej pracy jest niezwykle komfortowy, dzięki dźwigniom zmiany biegów umiejscowionym wygodnie po obu stronach fotela operatora, zapewniającym swobodne zajmowanie pozycji na fotelu operatora podczas wsiadania i wysiadania z ciągnika. Jednotarczowe suche sprzęgło gwarantuje natomiast łatwość obsługi i niskie koszty serwisowe.

Zmiana kierunku jazdy podczas manewrowania na uwrociach pola lub podczas podczepiania maszyn jest niezwykle prosta, dzięki mechanicznej dźwigni zmiany kierunku przód/tył umieszczonej po lewej stronie kierownicy. Jako wyposażenie opcjonalne istnieje możliwość wyposażenia ciągnika w dźwignię Power Control. Znajduje się ona po lewej stronie kierownicy i pozwala na wygodne oraz proste wykonywanie trzech operacji – zmianę kierunku jazdy przód/tył oraz wysprzęglanie wraz z możliwością regulacji agresywności rewersu. Dzieło sztuki wśród przekładni.

Podobnie jak w innych ciągnikach Massey Ferguson, seria 5700 wyposażona jest w dwie pompy hydrauliczne. Pierwsza pompa o wydajności 32 litrów/min. odpowiada za układy wewnętrzne ciągnika takiej jak: wspomaganie kierownicy, napęd na 4 koła czy wałek WOM. Druga pompa o wydajności 85 litrów/min. pozwala, aby tylny elektronicznie regulowany podnośnik posiadał udźwig 4300 kg. Dodatkowo ten wydatek oleju jest dostępny na standardowych dwóch parach tylnych wyjść hydraulicznych, napędzając maszyny posiadające układy hydrauliczne.

Dla tych, którzy wymagają jeszcze większej wydajności – np. do obsługi ładowacza czołowego – seria MF 5700 możne posiadać wydajność układu przepływowego 98 litrów/min.

Nie ma ograniczeń jeśli chodzi o zakres maszyn, jakie mogą pracować z ciągnikiem MF serii 5700. Oba modele są bowiem zaopatrzone w wałek WOM o średnicy 35 mm i sześciu wpustach oraz posiadają prędkości wałka WOM 540, 540E lub 1000 obr./min. zabezpieczonych za pomocą niezależnego sprzęgła WOM.

Nie ma ograniczeń jeśli chodzi o zakres maszyn, jakie mogą pracować z ciągnikiem MF serii 5700. Oba modele są bowiem zaopatrzone w wałek WOM o średnicy 35 mm i sześciu wpustach oraz posiadają prędkości wałka WOM 540, 540E lub 1000 obr./min. zabezpieczonych za pomocą niezależnego sprzęgła WOM.
Tylny podnośnik został specjalnie zoptymalizowany w celu zwiększenia wydajności i siły, niezrównanej dla tej wielkości ciągnika. Oferuje on imponujący udźwig 4.300 kg, co pozwala bez problemu i łatwością na pracę z naprawdę ciężkim sprzętem.

System wykorzystuje wiodący w branży Elektroniczny Mechanizm Sterowania (ELC) jako standard. System zapewnia precyzyjne i czułe sterowanie funkcjami podnośnika zapewniające dokładne zarządzanie głębokością pracy narzędzi oraz wysokością pracy dla innych maszyn. Zastosowane rozwiązania zapewniają szybką reakcję i precyzję pracy, ponieważ elektryka działa natychmiast. Kolejna zaleta to inteligentne zarządzanie maksymalną przyczepnością w każdej chwili oraz redukcja zużycia paliwa.

Ciągnik i jego kabina to podstawowe środowisko pracy rolnika. Zaprojektowany od początku z naciskiem na komfort użytkowania oraz łatwość obsługi ciągniki MF serii 5700 po prostu sprawiają przyjemność i satysfakcję.

Całkowicie płaska podłoga tworzy najbardziej dostępne i przestronne środowisko operatora na rynku. Ergonomia – wszystko, czego potrzebujesz znajduje się w odpowiednim miejscu. Seria MF 5700 posiada duże szeroko uchylne drzwi zarówno z prawej jak lewej strony ciągnika, ergonomicznie rozmieszczone stopnie minimalizują wysiłek wchodzenia do kabiny. Nowa wszechstronna deska rozdzielcza zapewnia przejrzysty przegląd wszystkich niezbędnych danych operacyjnych, podczas gdy intuicyjnie umieszczone, łatwo dostępne elementy obsługowe takie jak przełączniki hydrauliki zapewniają optymalną łatwość obsługi.