» Challenger MT 700 i 800E



Challenger był pierwszym i pozostaje jedynym ciągnikiem zaprojektowanym specjalnie do pracy na gąsienicach. W modelu 700E połączono trakcję z małym naciskiem na podłoże, co zapewnia najwyższą wydajność i jednoczesną ochronę gleby. Ciągniki serii 800E z założenia technicznego odpowiadają swoim mniejszym odpowienikom jednak są maszynami większymi i cięższymi o mocy maksymalnej 646 KM
 

Challenger MT 700E (384 - 438KM)


Challenger MT 800E (492 - 646KM)

Ciągniki gąsienicowe Challenger MT 700E charakteryzują się doskonałym stosunkiem mocy do wagi. MT 700E dzięki swojemu zakresowi mocy odpowiada dużym ciągnikom kołowym więc jest dla nich doskonałą alternatywą. Niezrównana trakcja oraz niskie zużycie paliwa plasuje markę Challenger w tym segmencie na pierwszym miejscu już od wielu lat.
 
Ciągniki gąsienicowe Challenger MT 800E to propozycja dla rolników bądź firm usługowych, które potrzebują ciągnika ogromnej mocy o doskonałej trakcji i bardzo dobrym stosunku mocy do masy. MT 800E to maksymalnie 646 KM stworzonych do najcięższych zadań.

 

Modele i dane techniczne ciągników Challenger (naciśnij link żeby powiększyć):








Silniki AGCO Power

AGCO Power AP98-4 oraz AP168-4.

Silniki te są najnowszą generacją silników AGCO Power wyposażonych w układ selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) generujące wysoką moc, przy jednoczesnym zmniejszonym zużyciu paliwa o 5% i wydłużonymi okresami między przeglądowymi w porównaniu do poprzednich modeli. Z elektronicznie kontrolowanym chłodzonym układem recyrkulacji spalin (cEGR) pozwala spełnić najnowszą normę emisji spalin TIER IV.

Silnik AGCO Power AP98-4 generuje moc od 384 - 438 KM, jest to silnik 7 cylindrowy o pojemności 9,8l dedykowany dla serii ciągników gąsienicowych Challenger MT 700E.

Silnik AGCO Power AP168-4 generuje moc od 492 - 646 KM, jest to silnik 12 cylindrowy o pojemności 16,8l dedykowany dla serii ciągników gąsienicowych Challenger MT800E.
     
Oba te silniki współpracują z systemem zarządzającym obrotami silnika podczas pracy redukując tym samym spalanie paliwa.


Sprawdzona przekładnia, która gwarantuje wydajność.

Przeniesienie tak dużej mocy, które oferują współczesne silniki wymagają stosowania przekładni, która będzie nie tylko wytrzymała, ale również przeniesie moc z silnika w sposób jak najbardziej wydajny. Ciągniki gąsienicowe Challenger wyposażone są w skrzynie biegów (opcjonalnie wyposażone w biegi pełzające) zbudowane wyłącznie do zastosowania w ciągnikach gąsienicowych. System Intellitronics zapewnia automatyczną zmianę wyboru trybów pracy. Zastosowanie przekładni Powershift oferuje 16 biegów do przodu oraz 4 do tyłu. Takie przełożenie rozpędza ciągnik gąsienicowy do 39,7 km/h.



             
Silniki i przekładnia


Zawieszenie Opti-RIde


Komfortowa kabina


Wydajna hydraulika i TUZ

Dwa modele silników dostosowane dla dwóch modeli ciągników gąsienicowych oferują pełną elastyczność pracy oraz niskie zużycie paliwa. Do oczyszczania spalin służą tutaj system SCR wykorzystujący AdBlue oraz recyrkulację spalin.




 
  Zawieszenie Opti-Ride poprawia komfort i pozwala na niezależny ruch gąsienic, w celu zapewnienia płynnej jazdy w nierównym terenie. Unikalny system Mobil-Trac zapewnia wyjątkową trakcję i minimalne ugniatanie gleby dzięki gąsienicom o długości 2,4 m. Dostępne są gąsienice o różnych szerokościach, a ich wytrzymałość jest teraz jeszcze większa.

 
  Przestronna, klimatyzowana kabina Pinnacle View stanowi doskonałe środowisko pracy operatora. Zapewnia ona znakomitą widoczność we wszystkich kierunkach i całkowitą kontrolę za pośrednictwem centrum zarządzania pracą ciągnika (TMS) oraz kompleksowego systemu zarządzania pracą na uwrociach.


 
  Trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi jest integralną częścią modelu MT700E (udźwig podnośnika wynosi 11758 kg) , został on zaprojektowany do pracy pod dużym obciążeniem. Ten model ciągnika Challenger jest również standardowo wyposażony w WOM 1000 obr./min. Dla ciągnika Challenger MT800E tylny TUZ (udźwig podnośnika wynosi 14000 kg) i WOM dostępne są opcjonalnie.